6.6.09

Anlam(sız)am

Şimdi ben DADAdan anlamyorsam, veyahut hiç anlamıyorsam, ne kaybeder dada dadalığından.Esasında zaten anlamamam lazımsa "Bir şiirden bir şey anladıktan sonra ne anladım ben o şiirden" diye Tzara'nın olmayan ama Tzara'ya yakıştırılan laflar eden bilmem bişi.
Yok ben İkinci Yeni'den de çakmıyorum aslında. Cemal Süreya'nın soyadını da ya fazladan bir r ya da fazladan bir y ile yazdığım da olur sık sık. Birinciyi çözen ikinciyi de çözer-en azından kısmen çözer-diye bir olayı da yoktur şiirin. Garipler gariptir, bu kadar!
"Çarşambayı sel aldı/Bir yar sevdim el aldı", Federico Garcia Lorca ve Louis Aragon. Oysaki Emily Dickinson sevmiştim ben, ne manası var şimdi ilk ik kalemden sorumlu olmanın.
Bu yazının bir alt yazısı var elbet ama yazmaya üşenmek de var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder