23.3.12

bazen nezaketin lüzumu yok

Sayın ....,
Ben psikolog Pınar Kurban. 17. Ulusal Psikoloji Kongresi düzenleme kurulu başkanı olduğunuz için ilgili konunun muatabının da siz olduğunuzu düşündüğüm için bu maili atıyorum.Ben yeni mezun bir psikolog olarak, lisans hayatımda olduğu gibi şimdi de kongreleri takip ederek yeni bilgilere ulaşmaya, akademik camiayla bir şeyler paylaşmaya, hızla gelişen psikoloji bilimini yakından izlemeye çalışıyorum. Kongrelerde yer alan çalışma grupları da teoriyi pratiğe dökme açısından güzel bir fırsat oluşturuyordu. Oluşturuyordu diyorum, çünkü ücretsizdi. Mersin'de düzenlenen kongrede sayın Yerlikaya'dan tam gün psikodrama çalıştayına ücretsiz katılabilme şansını yakalayabilmiş olduğuma bilmem artık şükür mü etmeliyim?
Gördüğüm kadarıyla başkanı olduğunuz kongrenin ciddi maddi kaygıları var ki ilk basamakta lisans öğrencilerinin kaydının dondurulmasıyla da açıkçası sezmiştik. Çalıştayların ücrete bağlanmasıyla da kendi adıma emin olduğumu belirtmek istiyorum. Bu durumun ne gibi bir savunması olabileceğini gerçekten bilemiyorum. Zira öğrenci kongrelerinde bile bu işler, çok samimi bir şekilde söylüyorum ki, daha iyi yapılıyor. Kongrenin birinci gününün adeta parası olanlara ayrılması oldukça enteresan. Çünkü programda başka hiçbir şey yok. Diğer günlerde ise 2'şer konuşmacı 2'şer panelle adeta geçiştirilmiş. Sadece bu aşamada biraz heyecanlı olduğuma inanmak ve programın henüz bu kadarının yansıtıldığını, geri kalan kısmınınsa ilerleyen dönemde genişletileceğini düşünmek istiyorum. Umarım gerçekten de böyle olur.
Eğer diyorsanız ki kaliteli konuşmacılar getirtmek, daha verimli çalışma grupları hazırlamak için böyle bir ekstra para talebindeyiz, o zaman keşke fikrimizi sorsaydınız demek istiyorum. Çünkü katılamadığımız ama "kaliteli" çalıştaylardansa katılabildiğimiz lakin "vasat" olanlarını büyük çoğunluğumuzun tercih edeceğine gönülden inanıyorum. Kaldı ki bugüne kadar yapılan ücretsiz çalıştayların oldukça kaliteli olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim.
Mailimin şahsınızla hiçbir ilgisi olmadığını, sadece düzenleme kurulu başkanı sıfatında bulunduğunuz için size göndermek durumunda kaldığımı tekrar belirtmek isterim
Bu tuhaf uygulamanın mütemadi hale gelmemesi dileklerimle.
Saygılar.
Pınar Kurban

Daha nazik, resmi ve kısa olamadığımı fark ettim elimden gelenin en iyisi belki şu:
Ey ademoğlu,
Bu kadar kapitalistliğin lüzumu yok!
Biteviye ve mütemadi.
Saygılar.
Fıstıkçışahap.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder