23.10.10

bil-mek'ten bil-im.

dün gece ara sıra sigara içenlerin yaptığı gibi bir hale dönen ara sıra anti-depresan alma günlerimin bilmem kaçıncısını kutladım. sabah 6 civarı korkunç bir mide bulantısı yaptı, gidip kusmadım. sonra babam okula giderken hemen uyandım. toplam 2 saat kadar uyudum. esniyorum ama uyku hissetmiyorum. çenemi açık tutamıyorm, dişlerim birbirine kenetli durmayı pek bir sever oldular. merak duygumu yitirdim. düşünüyorum demek zor olur. ancak görsel ve işitsel öğeler bir aradaysa biraz dikkatimi verebiliyorum bir şeyi okuyarak anlamlandırmak beyne pahalıya mal oluyor olmalı ki tercihim değil. yine kendi hayatımı başkasının hayatı gibi izliyorum. tuvalette öylece durmak en favori etkinliğim. ne alakası var ben de bilmiyorum.
bir ara bu hapın etkisi geçecek, ben normale döneceğim. hem istiyorum geçmesini hem istemiyorum. çünkü bu hissizlik ve bomboş beyinle hayat daha kolay. tıpkı külkedisine dönüşmek gibi bir şey. orda da kızın aslında kendi hayatı olmayan ama oyalanabileceği hoş bir dünya sunulmuştu. fakat bir yere kadar. hiçbirimiz de istemiyoruz o süprüntü kıyafetlere geri dönmeyi, biliyorum. ama bu ilaçların sunduğu dünyaya da ait değiliz. onu da biliyorum. antidepresanlar sadece etrafınızda daha adaptif bir çevre oluşana kadar sizi uyuturlar ve avuturlar.
ben olayın farmokolojik ve fizyolojik boyutlarına takılmya başladım artık. eeg ile beynime baksınlar istiyorum. neresi anormalse, nerde fazla hücre varsa düzeltilsin, azaltılsın bana geri verilsin. ya da hangi gereksiz hormon salgılanıyor bir diğerleri de durduk yere baskılanıyorsa biri bunlara hata ettiklerini söylemeli. bu denli düşünmeye ve böylesi dolaylı fikirler üretmeye yol açan her neyse hepsi kaldırılsın.
çünkü eğer tüm problem bendeyse, yani mesela bir tek ben böyle düşünüyorsam ve yerin dibine kadar haksız ve temelsizsem -of bu kelimeler de içimi sıktı.- düzeltilsin. yok eğer çevremde bir sorun varsa onlar düzeltilsin. ha ama bütün dünya öylesine takılıyorsak üstümdeki bu ciddiyeti kim yamadı?
mesela bir yerde insanlar sıfırından ötürü nasıl telaffuz edilceğini bile bilmediğim paralarla dünyayı filan yönetiyorlar. mevzu para olunca herkes ciddi. tamam bunda hem fikiriz. paranın konu edilmemesi ile paranın ciddiyeti başka mevzular bu arada. eklemeden geçemem. sonra mesela iş yerinde komedyenlik görevinde filan değilse insanlar ciddidir. ki o bile kendi içinde bir ciddiyet gerektirir. para ne? ikincil pekiştireç. avcılık ve toplayıcılık bir de balıkçılık insana temelde yaşamak için yeten mesleklerse diğerleri de bir hayli tekno kalıyor. insanlığa bu ciddiyeti kim yapıştırdı? ben bu sonradan çıkma şeyi neden ve nasıl bu kadar benimsedim?
yok arkadaş ben tuhaf isimli iki milyon yıl önceki atalarımızın zamanına dönmek istiyorum. hayatın güç ve şanstan ibaret olduğu, çok da fazla sosyal davranışın bulunmadığı dönemlere. çünkü bu çevre bana fazla iyi. ben o kadar iyi değilim. ya da "tüm küçük hayvanlar" filmindeki bobby'ye katılmayı uygun buluyorum kendim için. beraberce yolda izde ölen hayvanları gömeriz.
bir de psikologların bir amacını daha çözdüm. neyi neden yaptıklarını bilmeyen ama sürüklenen insanlara mantıklı ve sağlam altyapılar oluşturmak. ey allahım! ekonomiyle ilgili ders alıp marjinal faydayı, fırsat maliyetini bilmeyen, bilse de hayata uyarlayamayan insanlardan koru! beyni daha az enerjiyle daha çok iş yapmak üzere evrimleşmiş insanlara ekonomi nedir öğret ya rabbim. hücreler iktisat mı biliyor? bilmiyor. ama sen akıllı insan biliyorsun. kullansana. yani patron beyinse bizden daha akıllı olduğunu söyleyebilir miyiz?
sadece beatles dinleyebiliyorum. bir de belgesel izleyebiliyorum. sanırım bilim tarihi yazımı adlı yüksek lsans programına da başvuracağım. bilim tarihi savaşların tarihinden etkilense ve ikisi beraber içli dışlı süreçler yaşasalar da ve ben dandanakan savaşı'nın mesela sadece adını da bilsem başvurmayı planlıyorum. birisi de türkiye'deki psikoloji tarihini yazsın mesela. sevdim ben o dersi. osmanlıca filan öğrenmek gerekir. öyle şeyler.
düşünme, düşünme, kim anlamış ki sen anlayasın böyle?
bence teoman çok düşünmekten alkolik oldu. öyle bir inancım var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder