22.1.10

artistik patinaj


Çocukluğumdan beri izlerken dalıp gittiğim iki spor dalı var: artistik patinaj ve su balesi. Uzun bir aradan sonra bugün yine trt3'te Avrupa Artistik Patinaj Şampiyonası'na rastladım. "Tuğba vardı bizden ama?" derken Tuğba çıkan sporcuya yorum yapmaya başladı. Anladım ki serisini kaçırmışım. Sonra sitesinden giysisine filan baktım, gelincik çiçeği gibi olmuş. Öylesine narin. 10. oldu! Sonra bir ada daha rastladım, Birce Atabey. Gözlerim doldu.
Küçükken çok özenirdim buzda kayanlara. Genelde Balkan ülkelerine rastlıyordum. Neden bizim de katılmadığımızı merak eder dururdum. Sonradan o kadar da bu sporla ilgilenilmediğini, Ankara'da bir pist olduğunu, İzmir'de de Buca'da bir pistin var olduğunu öğrendim. Geçen yıllarda dikkat çekmek adına yapılan Buzda Dans programı vardı. İzlemedim, ama bu spora ilgi çekmesi açısından takdir ettim. Çok daha iyisini yapanlar varken onları izlemek istemedim sanırım.
Ben sadece "neden bizde yok?" kısmında değilim artık. Hem ilkokulda verilen ve içeriği fazlasıyla soyut kaçtığından tam idrak edemediğim milliyetçi duygulardan az buçuk arınmamla, hem de bütün insanların bütün dallarda kendilerini gösterebilme hakkı olduğuna inandığımla ilgili bir süreç bu. Neden 2010 Kış Olimpiyatları'nda İran da yok? Neden Irak da yok? Olmayan herhangi bir ülke niye yok? Madem dünya?
Yarın uzun program var. Merakla bekliyorum.
Sonraki yıllarda da Tayvan'ı, Katar'ı, Suriye'yi ve diğerlerini görmeyi de bekliyorum. Umutla.

3 yorum:

  1. Ülkemiz insanı saolsun spora futbol dışında pek önem vermemekte. Yani misal olaarak bir baba kalkıpta "oğlum artistik buz patinajçısı olsun" demez. İlk olarak Futbolcu olsun der. Bir kız annesi ise kalkıp"Benim kızım Buz patencisi olsun" demez yani. Zengin koca bulsun der. Zaten ülkemizde Futbol hegomanyası var. Bunu yıkmak zor azizim...

    YanıtlaSil
  2. ama imkansız olmasa gerek. :)

    YanıtlaSil
  3. ben cocugumu böyle yetiştirmicem valla (: kültür bombası yapıcam :p

    YanıtlaSil