27.2.10

sözlük ve teoman'n en güzel hikayem albümünden derlemeler

Sözlük
bohem: Fr. bohème

sf. Yarınını düşünmeden günü gününe tasasız, derbeder bir yaşayışı olan (kimse veya topluluk): “Gecenin bu saatinde bohem arkadaşlarımın bulunabilecekleri büyük bir birahanenin kapısı önünde durdum.” -P. Safa.

acı: sf. mec.
Kırıcı, üzücü, incitici, dokunaklı, kötü.

aşk:
a. Aşırı sevgi ve bağlılık duygusu, sevi, amor (II): “Gönlüm düştü bu sevdaya / Gel gör beni aşk neyledi” -Yunus Emre.


seks: Fr. sexe
a. Cinsel ilişkide bulunma.

korku: İng. fear
Gerçek ya da beklenen bir tehlike ile yoğun bir acı karşısında uyanan ve coşku, beniz sararması, ağız kuruması, yürek ve solunum hızlanması gibi belirtileri olan, ya da daha karmaşık fizyolojik değişmelerle kendini gösteren duygu.

huzur: Ar. §uø°r
a. (huzu:ru) Dirlik, baş dinçliği, gönül rahatlığı, rahatlık, erinç: “Fakat böyle bir zevk ve huzurun devam ve bekası olamaz.” -N. F. Kısakürek.

demo: İng. demo
a. (de'mo) Tanıtım gösterisi.

çelişki: Osm. tenakuz
Anlatımda, birbirine aykırı düşen kavramların karşılaşması.

Albüm:
Bugün

Bugün sözlükler kusuyorum, cümleler kuramazken dün/ Bugün denize döktüm kendimi ucuza gitmeyeyim diye, bugün/ Sıyrıldım rollerimden, mutluyum çünkü artık yokum bugün/ Boğulurdum her sağnakta yüzmeyi öğrenmişim sanki bugün/ Dün, çok giyildim çok pot yaptım, ütülüyüm jilet gibi bugün/ Bir tuzağa kaptırmıştım kendimi

Güzel Bir Gün Ölmek İçin
Suç yok/ Suçlu yok/ Hayat böyle, anladım./ Ama zamanla alıştım./ Düş yok/ Gerçek yok/ Bak sonunda anladım./ Yaz yok, kış yok./ Artık zaman ne karıştırdım./ Senle ben hep hep böyle kalacağız/ Git gide eriyip yok olacağız/ Yavaş yavaş./ Sorma neden niçin...

Duş
Bu aşk bizi nereye kadar savurursa o kadar acıtacak canımızı/ Ama olsun/ Daldır elini göğsüme al kalbimi/ Bul damarımı bas ilacı dindir acımı/ Güneşteyim, eriyor bal mumum/ Sapır sapır dökük kanatlarım/ Aksın bacaklarımdan oluk oluk/ Milyonlarca doğmayacak çocuklarım.

Ayna
Uyumadan uyandım/ Yine aynı dünyaya/ Karar verdim kalmaya/ Baktım dedim ki aynaya:/ Acelen ne, olacaklar olacak/ Bir gün nasılsa

İnsanlar
Gel, olduğun gibi/ Tuzla buz et beni/ Camdanmışım gibi/ Bana hatırlat/ Nasıl bir şeydi/ Bir şeye inanmak/ Tutkuya tutunmak

Parti
Sıkı sıkı tuttum ellerinden kayıp gitme hayatımdan sen de diye bazen/ Ama ittim çoğu kez ürküp aşkından güçsüz yaptın diye beni sen/ Oysa derinlerde hep bildim ki kanımdaydın / Öyle gurur duydum ki beni böyle büyük sevebildin diye bana rağmen/ Gelmiştim, görmüştüm, yenilmiştim, sevmemiştim, tam gidiyordum dünyadan sen yokken/ Öyle güzel aldın ki beni içine öyle sardın ki benim oldun ama korktum/ Kaybedecek bir şeyim oldu diye korktum/ Koştum bildiğim dünyaya/ Acıkmıştım, susamıştım, üşümüştüm/ Kavrulmuştum sıcaktan sana geldim/ Damağım kuru, sesim kısık, gardım inik, boynum bükük / Dedim 'yine al beni'/ 'Seni bitirdim' dedin 'çektim kepenkleri'/ Dedin 'öldü bendeki sen gömülü şimdi'/ Baktım, baktım anladım/ Parti bitmiş, herkes gitmiş, dava düşmüş, konu kapanmış

Tuzak
Aklın kayarsa/ Ellerinden/ Sen alışırken/ Tam severken/ Gökyüzüne bak/ Bak da söyle/ Yıldızların en küskününe/ Üç adım al/ Sonuca doğru/ Ayrılışa/ Sevene doğru/ Sevdiklerin/ Acıların/ Tatlı evin, çocukların./ Sahibiysen/ Tuzak bunlar/ Unutmaksa intikamın/ Unuttuğunu da unutmaksa/ Kanla da terle de/ yazsan da farketmez/ Sulara yazdıysan eğer./ Bilemezsin/ Sevemezsin/ Görmezlerse seni hiç/ Yenemezsin./ Duyamazsın/ Bulamazsın/ Görmezlerse seni hiç/ Olamazsın.

En Güzel Hikayem
Kulaklarım patlıyor sessizliğinden/ Yorgunluğundan/ Ölüyorum/ Denizi araladım geçtim bir aşktan/ Attım kum torbalarımı döktüm yaprakları/ Ama sanki uzandın tenime hissettim / Terim aktı parmak aralarından/
Kanım hızlanıyor bazen damarlarımda/ Bir yapbozu tamamlarken bakıyorum büyük parçan eksik/ Kalbin olduğu/ Bazen bir vücudu sarıyorum/ Banıp parmağımı tadına bakıp/ Gözümü sevmeye karartıp yapamıyorum/ Soğuğa çeviriyorum suyu ağlıyorum/ Bakıp içine ayılamayıp anlayamıyorum/ Derimin altında başarılı ayrılık notları/ Yazılmış, çöpe atılmış intihar mektupları/ Soktum neşteri göğsüme/ İnanmaya halim kalmadı diye/  Korkma bilirim acıyı tedaviyi/ İmkansızlığın kekremsi tadını/ Dün insanlara baktım kendi kirli camımdan/ Terkedilmişler çoktan yaradan tarafından/ Yanmıştı , çizilmişti ama seyrettim ağlayarak sabredip/ Çok sevdiğim bir filmi/  Hiç umudum yok/ Ama bil ki farklı bir hayaldi/ İşkenceydi bazen bazen çok güzeldi

...Dedi Annem
Güneşim olmadan göremem ki/ Ay tutulurken uyuyamam ki/ Karanlık olsa da/ Ben herkesi sevemem ki Sevmeden de yaşayamam ki/ Yanlış olsa da

Bu metin 27 Şubaat 2010'da yazılmış olup gittiği yer bittiğinde yayınlamak üzere saklanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder